Commanderij College
Zoeken

Leerlingen hebben gezellige tijd in Berlijn!

Bericht geplaatst op: 31-5-2017

Op dinsdagochtend zijn 41 leerlingen en 4 begeleiders vertrokken naar Berlijn. Leerlingen hebben een verslag geschreven over hun ervaringen.

Dag 1
Na een lange, maar goed verlopen reis kwamen we om ongeveer 17.30u aan in Berlijn. Het eerste wat we deden was eten in een restaurant. Daarna inchecken in het hotel en vervolgens weer de bus in voor de eerste twee hoogtepunten van Berlijn. We mochten met de lift meteen de hoogte in, ruim 300 meter om precies te zijn. Na de Fernsehturm gingen we te voet naar de Brandenburger Tor om selfies en foto’s te maken. Deze twee hoogtepunten sloten de eerste dag af. Terug in het hotel was het snel rustig, we waren allemaal moe…

Dag 2
We moesten al om 07.30 uur ontbijten, na een lange eerste reisdag was dit best wel vroeg. Ik was wel benieuwd naar alle nieuwe indrukken van deze dag. Als eerste kregen we een stadsrondrit onder leiding van een Nederlands sprekende gids. Tijdens de stadsrondrit zijn we onder andere gestopt bij de Berlijnse muur, Treptow Park en het Holocaustmonument. In de middag hebben we een bezoek gebracht aan het concentratiekamp Sachsenhausen. Na het diner in Route 66 gingen we op weg naar Das Estrel Festival Center. Hier kregen we diverse optredens van popsterren te zien. Marilyn Monroe, Robbie Williams en als hoogtepunt de Blues Brothers waren een paar namen die we gezien hebben.

Dag 3
Deze dag stond in het teken van een museumbezoek en vrije tijd. In de ochtend zijn we eerst naar het Stasi museum gereden. Hier leerden we hoe de Duitsers in die tijd in de gaten werden gehouden door de Stasi mensen. De buschauffeur kwam ons om 13.30u ophalen om aan het middagprogramma te beginnen: shoppen in de buurt van de KaDeWe. In de namiddag werden we weer opgehaald door de buschauffeur om naar de dinerlocatie te gaan.
In de avond mochten we naar discotheek D-light waar ongeveer 1000 mede-scholieren aanwezig waren om de laatste danspasjes uit te proberen. Wat opviel was dat Duitse leerlingen raar konden dansen! Omdat het erg warm binnen was waren we weer blij dat we rond 23.00u terug naar ons hotel konden rijden. In het hotel hebben de meeste leerlingen nog tot 02.00 uur gezellig liggen kletsen met elkaar. Daarna vlug slapen om uitgerust aan de terugreis te beginnen!

Wij willen alle leerlingen die zijn mee gegaan van harte bedanken voor de gezellige tijd in Berlijn. We hebben diverse malen complimenten over jullie mogen ontvangen!